Ezt a cikket utoljára ezen a napon módosítottuk: 2020.01.31. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben. Ha elavult információt találsz, kérjük, hogy jelezd ügyfélszolgálatunknak. Köszönjük!
Néha úgy tűnhet, hogy a Számlázz.hu nem a megfelelő emailcímre küldi el a számlaértesítőt, vagy éppen a fizetési felszólítást. Lebbentsük fel tehát a fátylat arról, hogy a Számlázz.hu hogyan kezeli a vevő adatokat és az ehhez tartozó emailcímeket. Nem bonyolult, ráadásul még logikus is! 🙂
A számlázás történhet kézzel (böngészőn keresztül), de akár automatikusan, emberi beavatkozás nélkül is: például webáruházban történő vásárlás során. Ez utóbbit a Számla Agent nevű, örökké éber segítőnk teszi lehetővé (aki egyébként egy egyszerű kapcsolódási felület, angol betűszóval: API).
Számla kibocsátásakor a Számlázz.hu mindig keres a vevő törzsben partnert a számlához. Ha talál: összekapcsolja a számlát a vevővel. Ha nem talál: automatikusan létrehoz egy új vevő törzsadatot.
A keresést a számla adatai alapján végzi a következő sorrendben:
- vevő azonosító
- vevő adószám
- vevő EU-s adószáma
- vevő neve és teljes címe
A vevő emailcíme a kapcsolattartó szekcióban
Ugyanakkor az emailcím „hozzátapad” a számlához is. Ezt az emailcímet le lehet kérdezni, sőt, meg is lehet változtatni. Ehhez keresd meg a számlát, majd a sorra kattintva nyisd le a műveleti sávot.
A számla belső adataihoz kattints a Részletek feliratra
Miért fontos mindez?
Egyrészt fizetési felszólítás küldésekor ezt az emailcímet látod majd a képernyőn. Fontosabb azonban a Számlázz.hu másik remek szolgáltatása, amikor a lejárt fizetési határidejű számlákról automatikusan kiküldjük a fizetési felszólítást – méghozzá olyan ütemezésben, ahogyan te szeretnéd!
A részleteket a beállítások varázsló hatodik lépésénél tudod megadni.
Az automatikus fizetési felszólításhoz nyilván szükséges egy emailcím. Ez a következő lehet:
- közvetlenül a számlához tartozó emailcím, vagy ha nincs,
- akkor a számlához tartozó vevő emailcíme
Ha fentiek közül egyik sem áll rendelkezésre, akkor csak kézzel küldhető az adott számláról fizetési felszólítás olyan módon, hogy ott helyben megadjuk a vevő emailcímét.
És egy jó hír a végére
Minden számlánál látható, hogy eddig mikor és milyen emailcímekre küldtél ki számlaértesítőt vagy fizetési felszólítást. Ehhez keresd meg a számlát a számlakereső képernyőn, majd a műveleti sávon keresztül nyisd meg a fizetési felszólítást küldő képernyőt.
Eddig kiküldött számlaértesítők
Tudtad, hogy nálunk az e-számla mindössze 6 Ft/db?
Tudtad, hogy a regisztráció ingyenes?
Tudtad, hogy most azonnal te is e-számlázhatsz?