Ezt a cikket utoljára ezen a napon módosítottuk: 2021.07.22. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben. Ha elavult információt találsz, kérjük, hogy jelezd ügyfélszolgálatunknak. Köszönjük!
Ha egy kör alakú háztömb egyik oldalán állsz, és szeretnél eljutni a túlsó felén lévő bolthoz, el kell döntened, hogy melyik irányba menj, ha tényleg célba akarsz érni.
Sokak által kedvelt funkció rendszerünkben az autokassza, ami a MagNet Banknál vezetett vállalati folyószámlára érkező átutalások alapján automatikusan képes számlát készíteni a már kiállított díjbekérőből, valamint jóváírást tud rögzíteni a számlákhoz.
FRISSÍTÉS: 2021 júliusában már 6 bankkal elérhető az autokassza szolgáltatásunk. Részletes információt az autokassza oldalán találsz.
Ez a szolgáltatás a munkádat nagyban segíti, hiszen nem szükséges a bankszámlakivonatot naponta összehasonlítani a kiállított számlákkal és külön jóváírást rögzíteni mindegyikhez, egyenként. Bizonyára Te is tapasztaltad már, hogy rengeteg idő megspórolható az okos megoldások jóvoltából.
Hasonló feladatok elvégzésében segítség az online fizetés bevezetése. Könnyítés a kereskedő számára és kényelmes a partnernek is. A Számlázz.hu-n keresztül igényelhető SimplePay fizetési szolgáltatást elérhetővé teheted az általad kiállított számlák kiegyenlítéséhez. Bankkártyás és átutalásos fizetési lehetőséget egyaránt tudsz biztosítani partnereid számára a vevői fiókban.
De mi történik, ha a SimplePay esetében a szerződés megkötéskor ugyanazt a bankszámlaszámot adod meg a befolyó összegekhez való hozzájutás miatt, mint amit a számlázási fiókodban is rögzítesz, és bekapcsolod mindkét szolgáltatást? Itt kell eldönteni, hogy melyik irányba indulsz.
Az autokassza segítségével tehát – ha ügyfeled önállóan, a saját banki felületére belépve indít utalást – rendszerünk a bankba érkező utalásokról információt kap és párosítja azt a hozzá tartozó bizonylattal. Eddig minden simán működik.
Tegyük fel, hogy partnerednek kiállítod a számlát, majd elküldöd neki a számlaértesítőt. Így eljut az ügyfeled vevői fiókjába és ki tudja fizetni a számlát SimplePay átutalásos fizetési móddal. A fizetéskor lezajló adatáramlásnak köszönhetően a Számlázz.hu tudja, ha sikeres volt a fizetés és a számlához jóváírást rögzít, azaz fizetettre állítja azt.
Ez lenne a normál folyamat, ha csak a SimplePay fizetési mód lenne aktív, az autokassza pedig nem. Ha az autokassza aktív, a K&H-s vagy MagNetes bankszámla miatt a SimplePay fizetés ugyan lezajlik, azonban a rendszer a kifizetettséget nem fogja jelölni a bizonylatnál. Ezen a ponton a két szolgáltatás nem tolerálja egymást és emiatt a kifizetettséget manuálisan tudod csak beállítani, tehát az automatizmusok nem tudják elvégezni a dolgukat.
Javasoljuk tehát, hogyha csak olyan számlaszámod van, ami az autokasszával működik, akkor a Simple fizetési lehetőségnél az átutalásos fizetési módot kapcsold ki és csak a bankkártyás fizetési lehetőséget tedd elérhetővé. Ebben az esetben minden olyan bizonylatnál helyesen fogja kezelni a kifizetettséget a rendszer, amelyet a K&H-s vagy Magnet Bankos számlára történő normál átutalással vagy SimplePay bankkártyás fizetéssel egyenlít ki partnered.
Amennyiben Te is szeretnél okos megoldásokra szert tenni, gyere, és regisztrálj vállalkozásodhoz egy számlázási fiókot egyszerűen és gyorsan itt!