Vannak olyan cégek, melyek számos partnerük helyett szívesen átvállalnak bizonyos adminisztratív háttérfeladatokat. Nem sima jófejségből, hanem mert komoly üzleti érdekük fűződik hozzá. Emellett szeretnék, ha adott folyamatok gyorsan, pontosan, hibamentesen zajlanának, saját maguk és partnereik életét is jelentősen megkönnyítve ezzel. Például ha a vállalkozásod ügynököket foglalkoztat, és havi jutalékot fizetsz nekik, praktikus lehet helyettük elkészíteni a számlájukat. Vagy ha te vagy a vezető online ételrendelés-közvetítő cég, a NetPincér, érdemes “önszámlázni”. Vagy ha mondjuk tanácsadó-fejlesztő szolgáltatásodat 70+ partnered veszi igénybe, és jobban tudod, mit, mikor és hogyan kell a számlájukra írni, miért is ne számláznál “megbízottként” helyettük?

Ha még nem ismertél magadra – vagy pont hogy magadra ismertél, de még nem érted az önszámlázás és a megbízott számlakibocsátás művészetét –, neked készült dupla esettanulmányunk! Az első részben a NetPincér jóvoltából ismerheted meg az önszámlázás bevezetésének folyamatát, a második részben pedig a megbízott számlakibocsátással ismerkedhetsz meg részletesen.

A tanácsadó-fejlesztő cég és a 70+ partner esete

A 70 partnercéget kiszolgáló tanácsadó-fejlesztő cég vezetője általános tapasztalatokat oszt meg, a bevezetés és működtetés teljes folyamatát ismertetve. Emellett rengeteg hasznos fejlesztési javaslatot kaptunk már tőle az együttműködés során, amit szintén ezúton is köszönünk neki! 🙂 Íme a bevezetés története, a cégvezető saját szavaival:

“Azért esett a Számlázz.hu-ra a választásom, mert korábbról már ismertem az online számlázó Számla Agent szolgáltatását, tudtam, hogyan működik. Tetszett, hogy részletesen minden dokumentálva van példák segítségével, így amikor az az igény felmerült, hogy partnereink nevében mi számlázzunk egy harmadik félnek rendszeresen a saját alkalmazásunkból, és megláttam, hogy létezik a megbízott számlakibocsátás, nagyon megörültem.
Mivel szerencsére ismerős volt, hogyan kössük össze az alkalmazásunkat a Számlázz.hu rendszerével, ezért viszonylag egyszerű dolgunk volt a fejlesztést illetően. Az elején szükségünk volt a sok supportra (amit ezúttal is köszönünk szépen), de a kezdeti fázis óta, amikor sikerült a folyamatokat megfelelően beállítani, megy minden magától.
Jelenleg kb. 70 céggel állunk kapcsolatban, az ő nevükben állítunk ki havonta számlákat, és számukra sok előnyt jelent a megbízott számlázás. A saját alkalmazásunk tudja, hogy mit kell kiszámlázni, így ezt nem nekik kell kiszámolni, majd kiszámlázni. Papír alapú számlákat állítunk ki, és még a postázás terhét is levettük partnereink válláról. Emberi beavatkozás nélkül zajlanak a folyamatok, így nem fordulhat elő, hogy hibás számlát állítunk ki.

Mennyi időt spórolunk?

Egy számla “hagyományos” elkészítése nagyjából negyed órát venne igénybe partnereink részéről, ami már havi néhány számla esetén is több munkaórát jelent. Nekik is nyilvánvaló, hogy számottevő időt spórolnak meg, és hogy így sokkal kevesebb az esély az emberi hibázásra is.
A beállítás kezdeti feladatai után ma már csak nagyon ritkán kérünk supportot.

Számunkra a meglévő céghez való megbízott csatlakozás óriási segítség volt. Magát a Számlázz.hu-t mindenkinek ajánlom, nem is értem emberek miért használnak még számlatömböt.

A megbízott számlakibocsátást pedig kifejezetten olyan cégeknek ajánlom, akik például egy partnercégük termékét értékesítik. Örülök, hogy a Számlázz.hu-ra esett a választásunk, minden szinte észrevétlenül megy, és ez így is van jól.

Megbízott számlakibocsátás és önszámlázás közti különbség

A sorozat első részében a NetPincér mesélt az alvállalkozó futárok számára történő önszámlázásról – olvasd el ezt az esettanulmányt is!

Kipróbálnád a megbízott számlakibocsátást? Ide kattints az induláshoz!