Ezt a cikket utoljára ezen a napon módosítottuk: 2021.05.04. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben. Ha elavult információt találsz, kérjük, hogy jelezd ügyfélszolgálatunknak. Köszönjük!
Tény: árérzékeny ország vagyunk. Cégünk tárhelyének kiválasztásánál mégsem az ár a legfontosabb tényező. Részben azért nem, mert nincs nagyságrendi különbség a piacon levő ajánlatok között.
A megbízhatóság, gyorsaság és könnyű kezelhetőség a legfontosabb szempontok. Ha ezeket nem tartjuk szem előtt, az árkülönbségen spórolt összeg többszörösét fogjuk elbukni elvesztegetett munkaórákon keresztül. És még idegesek is leszünk.
Összegyűjtöttük neked a legfontosabb szempontokat a választáshoz!
Ügyfélszolgálat, közösség és elérhetőség
- Milyen az ügyfélszolgálat híre? Guglizz rájuk! És bízz a közösség ítéletében.
- Könnyen elérhetőek? Teszteld le! Hívd fel őket, küldj e-mailt, iratkozz fel egy próbaverzióra. Még elköteleződés nélkül.
- Kérdezz! Nincs buta kérdés, csak amatőr ügyfélszolgálatos 🙂
- Valóságos a honlapon elérhető referencialistájuk? Pár perc alatt ellenőrizhető.
- Van közösség körülöttük? Van tudásbázis, GYIK, fórum, online chat, kérdezz-felelek vagy bármi olyan felület, amely jelzi az évek során felhalmozott tapasztalatot és az automatikus megosztás lehetőségét? Vagy mindenért a leterhelt ügyfélszolgálatot kell kérdezgetni?
- Van közösségi média jelenlétük, például Facebook-oldaluk? Szabad írni a falukra? Mások kérdéseire válaszoltak? Törlik a kritikus megjegyzéseket vagy azok is láthatóak? Nem baj ugyanis, ha vannak “beszólások”. Jó jel, ha nem cenzúrázzák a megszólásokat, de azért szerencsés, ha túlnyomórészt elégedett, vagy érdeklődő megjegyzéseket találsz a felületeiken.
Minőségbiztosítás
- A szomszéd srác csinálja a haverjaival, vagy profi csapat áll mögötte?
- Értesülsz róla, ha bukdácsol épp a szerverük? Van egy olyan fal, gépház vagy virtuális hirdetőtábla, ahová becsülettel kiírják, ha gond volt? Vagy csak majd az Analytics statisztikáit bújva vakargathatjuk a fejünket, hogy mit akarnak mesélni nekünk a számok?
- Nincs olyan tárhelyszolgáltató Magyarországon, ahol időnként ne ütne be a krach. De a te tárhelyszolgáltatódnál legyen minőségbiztosítás! Megkérdezik ügyfeleiket arról, hogy elégedettek-e?
- Mennyire gyorsak a szolgáltató szerverei? Ezt persze már csak akkor lehet mérni, ha fent van a honlapunk. Ugyanakkor hazai honlapnak inkább érdemes hazai szervert, külföldi tartalomra meg külföldi szolgáltatót választani.
Konkrét ajánlat
- Milyen a konkrét ajánlat? Kedvezőek-e a csomagok?
- Szabadon lehet váltani a csomagok között az év végével?
- Domain ára benne van, vagy külön fizetni kell érte?
- Hány domain nevet tehetsz rá egy csomagra?
- Van 100%-os pénzvisszafizetési garancia?
- Van, aki a cég részéről segít a költözésben?
- Statikus honlap lesz vagy lesznek benne dinamikus részek?
- Szükség lesz adatbázisra?
- Szükség lesz külön IP címre? (Kezdőknek nem kell.)
- Szükség lesz rendszergazdára?Vannak egyéb extra szolgáltatások?
- A szerver kiszolgál https-t?
- Milyen nyelven íródott honlapok futtathatók a szerveren?
- Mennyibe kerül a SSL tanúsítvány (e-kereskedelmi honlapokhoz szükséges)
- Van belső felület, ahol az alapszintű beállításokat elvégezheted vagy mindenért rohangálnod kell majd az ügyfélszolgálathoz? Ilyenekre gondolunk:
- e-mail címek átirányítása
- címek átirányítása, aldomainek létrehozása,
- blogmotor telepítése
- egyéb alkalmazások installálása pl. Softaculous vagy Fanatico vagy egyéb szoftvercsomag rendelkezésre állása
„Hogyan válasszunk” sorozatunk további részei:
– Hogyan válasszunk bankszámlát?
– Hogyan válasszunk jó könyvelőt?
– Hogyan válasszunk ütős domainnevet?
– Hogyan válasszunk számlázóprogramot?
Szeretnél többet tudni a NAV online adatszolgáltatásról?