Ezt a cikket utoljára ezen a napon módosítottuk: 2021.05.04. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben. Ha elavult információt találsz, kérjük, hogy jelezd ügyfélszolgálatunknak. Köszönjük!

Tény: árérzékeny ország vagyunk. Cégünk tárhelyének kiválasztásánál mégsem az ár a legfontosabb tényező. Részben azért nem, mert nincs nagyságrendi különbség a piacon levő ajánlatok között.

A megbízhatóság, gyorsaság és könnyű kezelhetőség a legfontosabb szempontok. Ha ezeket nem tartjuk szem előtt, az árkülönbségen spórolt összeg többszörösét fogjuk elbukni elvesztegetett munkaórákon keresztül. És még idegesek is leszünk.

Összegyűjtöttük neked a legfontosabb szempontokat a választáshoz!

Ügyfélszolgálat, közösség és elérhetőség

  • Milyen az ügyfélszolgálat híre? Guglizz rájuk! És bízz a közösség ítéletében.
  • Könnyen elérhetőek? Teszteld le! Hívd fel őket, küldj e-mailt, iratkozz fel egy próbaverzióra. Még elköteleződés nélkül.
  • Kérdezz! Nincs buta kérdés, csak amatőr ügyfélszolgálatos 🙂
  • Valóságos a honlapon elérhető referencialistájuk? Pár perc alatt ellenőrizhető.
  • Van közösség körülöttük? Van tudásbázis, GYIK, fórum, online chat, kérdezz-felelek vagy bármi olyan felület, amely jelzi az évek során felhalmozott tapasztalatot és az automatikus megosztás lehetőségét? Vagy mindenért a leterhelt ügyfélszolgálatot kell kérdezgetni?
  • Van közösségi média jelenlétük, például Facebook-oldaluk? Szabad írni a falukra? Mások kérdéseire válaszoltak? Törlik a kritikus megjegyzéseket vagy azok is láthatóak? Nem baj ugyanis, ha vannak “beszólások”. Jó jel, ha nem cenzúrázzák a megszólásokat, de azért szerencsés, ha túlnyomórészt elégedett, vagy érdeklődő megjegyzéseket találsz a felületeiken.

Minőségbiztosítás

  • A szomszéd srác csinálja a haverjaival, vagy profi csapat áll mögötte?
  • Értesülsz róla, ha bukdácsol épp a szerverük? Van egy olyan fal, gépház vagy virtuális hirdetőtábla, ahová becsülettel kiírják, ha gond volt? Vagy csak majd az Analytics statisztikáit bújva vakargathatjuk a fejünket, hogy mit akarnak mesélni nekünk a számok?
  • Nincs olyan tárhelyszolgáltató Magyarországon, ahol időnként ne ütne be a krach. De a te tárhelyszolgáltatódnál legyen minőségbiztosítás! Megkérdezik ügyfeleiket arról, hogy elégedettek-e?
  • Mennyire gyorsak a szolgáltató szerverei? Ezt persze már csak akkor lehet mérni, ha fent van a honlapunk. Ugyanakkor hazai honlapnak inkább érdemes hazai szervert, külföldi tartalomra meg külföldi szolgáltatót választani.

Konkrét ajánlat

  • Milyen a konkrét ajánlat? Kedvezőek-e a csomagok?
  • Szabadon lehet váltani a csomagok között az év végével?
  • Domain ára benne van, vagy külön fizetni kell érte?
  • Hány domain nevet tehetsz rá egy csomagra?
  • Van 100%-os pénzvisszafizetési garancia?
  • Van, aki a cég részéről segít a költözésben?
  • Statikus honlap lesz vagy lesznek benne dinamikus részek?
  • Szükség lesz adatbázisra?
  • Szükség lesz külön IP címre? (Kezdőknek nem kell.)
  • Szükség lesz rendszergazdára?Vannak egyéb extra szolgáltatások?
  • A szerver kiszolgál https-t?
  • Milyen nyelven íródott honlapok futtathatók a szerveren?
  • Mennyibe kerül a SSL tanúsítvány (e-kereskedelmi honlapokhoz szükséges)
  • Van belső felület, ahol az alapszintű beállításokat elvégezheted vagy mindenért rohangálnod kell majd az ügyfélszolgálathoz? Ilyenekre gondolunk:
    • e-mail címek átirányítása
    • címek átirányítása, aldomainek létrehozása,
    • blogmotor telepítése
    • egyéb alkalmazások installálása pl. Softaculous vagy Fanatico vagy egyéb szoftvercsomag rendelkezésre állása

„Hogyan válasszunk” sorozatunk további részei: 
Hogyan válasszunk bankszámlát?
Hogyan válasszunk jó könyvelőt? 
Hogyan válasszunk ütős domainnevet? 
Hogyan válasszunk számlázóprogramot?

Szeretnél többet tudni a NAV online adatszolgáltatásról?