Ezt a cikket utoljára ezen a napon módosítottuk: 2023.11.14. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben. Ha elavult információt találsz, kérjük, hogy jelezd ügyfélszolgálatunknak. Köszönjük!
FONTOS!
- Helyesbítéskor nem egy teljesen új számla készül, ami semmissé teszi az eredeti számlát. Ilyenkor korrigálunk, tehát az eredeti számla és a helyesbítő együttesen érvényes, együtt kell leírniuk a valós gazdasági eseményt.
- Olyan számlát nem sztornózhatsz, melyhez kapcsolódik helyesbítő számla. Ha szükséges korrigálnod, akár nulláznod a gazdasági eseményt, akkor azt egy újabb helyesbítővel teheted meg. A helyesbítő számla tartalmát mindig tudod szerkeszteni annak érdekében, hogy a megfelelő eredményt kapd meg.
- Helyesbítő számla kiállításakor a Számlázz.hu felületén NEM tudod módosítani az eredeti számla következő adatait:
– a partner adatait,
– a számla pénzforgalmi jellegét,
– a számla pénznemét.- A helyesbítésről mindig aktuális tudástár cikkünkben olvashatsz.
Ha nem pont úgy sikerült a számlakibocsátás, ahogyan szeretted volna, az első és legfontosabb: NE ESS PÁNIKBA.
Megmutatjuk, mi a teendő!
Az első és legfontosabb kérdés: a kiállított számla mögött
- van-e tényleges vásárlás (gazdasági esemény),
- vagy a számlakibocsátás pillanatában (vagy közvetlenül utána) vevő elállt a vásárlástól?
Utóbbi esetben, tehát ha a vevő elállt a vásárlástól, akkor a számlát sztornózni kell. Ehhez kattints a sztornózandó számlán, majd a lenyíló vezérlőfelületen válaszd a „sztornózom” feliratot. A sztornózó számla teljesítése általában megegyezik a rontott számla teljesítési dátumával, viszont a sztornó számla kelte minden esetben a sztornó számla kiállításának dátuma lehet.
Előbbi esetben, vagyis ha a vásárlás megtörtént, de a vásárlás adatait nem teljes egészében fedi a kibocsátott számla, akkor helyesbítő számla kiállítására van szükség.
A helyesbítő számlán negatív és pozitív tételek (értékesített cikkek/szolgáltatások) szerepeltetésével korrigálhatjuk számláinkat a valósághoz.
Egy számlával szemben több helyesbítő számla is kiállítható, tehát több korrekciós lehetőségünk is van.
Hogyan történik a helyesbítő számla kiállítása?
- Keresd meg a helyesbítendő számlát.
- Kattints a helyesbítendő számlán.
- Válaszd a „helyesbítő számlát készítek” feliratot.
- A számla szerkesztőben tetszőlegesen módosítsuk a szereplő tételsorokat. Figyelem! Itt nem a számla ismételt kiállítására kerül sor, hanem az itt alkalmazott negatív tételekkel csökkentjük a korábban kiszámlázott számla tartalmát, illetve a szerepeltetett pozitív tételekkel növeljük az eredeti számla értékét.
Nézzük a működést egy példán keresztül!
- 1 kiló alma 99 Ft
- 2 kiló körte 2 x 50 = 100 Ft.
Esemény 2: a vásárló a 2 kg körtéből visszahoz 1 kg körtét, és kéri vissza a körte árát.
Mire NEM alkalmas a helyesbítő számla?
- A vevő adatait (név, cím, adószám) nem lehet helyesbítő számlával módosítani. Ilyenkor a számlát sztornózni kell. A számlakibocsátó adatait (saját adatokat) viszont lehet helyesbítő számlával módosítani.
- A számla pénzneme sem módosítható helyesbítő számlával. Ilyenkor is sztornózni kell.
- A számla jellege (e-számla vagy papír alapú számla) sem változtatható meg semmilyen módon. Ha e-számlát bocsátottál ki papír alapú számla helyett (vagy fordítva), akkor az eredeti számlát sztornóznod kell.