Ezt a cikket utoljára ezen a napon módosítottuk: 2022.12.16. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben. Ha elavult információt találsz, kérjük, hogy jelezd ügyfélszolgálatunknak. Köszönjük!
Az online kasszákról szóló viharban könnyű elfelejteni, hogy létezik valódi alternatíva. Pedig a profi szakembereknek, akik ráadásul mikrovállalkozók is, nemcsak a fésűvel és az ollóval kell profin bánniuk, hanem a céges adminisztrációjukkal is épp annyira. Törvényileg előírt kényszermegoldások helyett igenis megéri költséghatékony alternatívát találni, főleg, ha létezik ilyen.
A szépségipar vezető magazinja, a Beauty Forum kért fel minket egy összefoglaló megírására, a jó hírt (és a cikket) pedig itt is közöljük: fodrászok, kozmetikusok, szépség-iparosok, van megoldás, online számlázóval szabályosan kiváltható az online pénztárgép!
- Vevő neve, címe: A vevőd nevét és címét mindenképp fel kell tüntetned minden kiállított számlán, különben nem szabályos, és megbüntetnek, tehát minden vendéged adatait el kell kérned a számlázáshoz. (Ennek további előnyeiről olvasd el Jenőfi Réka személyes tapasztalatát a cikk végén!) Könnyebbséget jelent, hogy az online számlázórendszerben a vevőadatokat tároljuk, így visszajáró vendégeidnek nem kell minden alkalommal bediktálniuk az adataikat. Mivel a törvény nem kötelez arra, hogy utánajárj a vevő által megadott adatok hitelességének, ezeket nem is kell ellenőrizned. Ha például ellenőr érkezik, és bemond egy nyilvánvalóan kamu nevet, kiállíthatod a számlát, és szabályosan jártál el. Arra figyelj csak, hogy ha valaki egyáltalán nem hajlandó megadni az adatait, akkor nem írhatsz be olyat, hogy „ismeretlen vevő”, vagy „nincs adat”, tehát a szolgáltatás megkezdése előtt tisztáznod kell a vendégeddel, hogy a számlaadáshoz szükséged lesz a nevére és a címére. Ha ez nem oké neki, inkább ne vágd le a haját.
- Adatszolgáltatás: Havi rendszerességgel – 2015 elejétől változott a szabály, már nem hetente, hanem havonta – adatot kell szolgáltatnod a NAV felé az általad kiállított számlákról. Ezeket „a számla kibocsátásának keltét alapul véve naponkénti bontásban, havonta, a tárgyhónapot követő hónap 15. napjáig, elektronikus úton kell megküldeni az állami adóhatóságnak.” Megint egy nagyszerű hír, hogy például a Számlázz.hu használata esetén adhatsz a könyvelődnek csak olvasói hozzáférést, tehát a teljes adatszolgáltatást rá is bízhatod, neked ezzel nem kell foglalkoznod. 2021. január 4-től már nem kell bejelenteni a számlázó programokat a NAV-nak, így erre a lépésre már nincs szükséged.
Mire figyeljünk?
- Egyszerű: regisztráció után bármikor, bárhonnan, könnyedén használható. Nem vagy egy konkrét számítógéphez kötve, ahova telepítettél egy programot, hanem a saját adataiddal bejelentkezve bármilyen internetes adatkapcsolattal rendelkező gépről kiállíthatsz számlát. Bármely számlázó, amelyik megfelelően egyszerű, és számodra jól kezelhető felületet biztosít, megfelel a célnak.
- Jogszabálykövető: Vannak olyan számlázók, amelyek naprakészen lekövetik a törvényi változásokat, tehát használatukkal a NAV is elégedett lesz az általad kiállított papírokkal.
- Biztonságos: nem kell adatvesztéstől tartanod, hiszen az online programok többsége felhőben tárolja az adatokat, ezzel biztosítva a biztonságos és állandó hozzáférhetőséget.
- Ingyenes számlakiállítás: a felhasználói igények szerint többféle szolgáltatási csomagot alakítanak ki a szoftverek fejlesztői. A Számlázz.hu esetében például az alapcsomag ingyenes, ez korlátlan számú papírszámla kiállítását teszi lehetővé. De vannak olyan szolgáltatási csomagok, amelyek elektronikus számla kiállítására is lehetőséget adnak, ami nemcsak neked jelent hatalmas könnyebbséget, de még a vendégeid is hálásak lesznek a papírmentes ügyintézésért. Az elektronikus számlázás (nálunk meglepően alacsony darabáron) semmivel sem bonyolultabb, mint a papírszámlák kiállítása, csak egy szerződés, és a megfelelő díjcsomag kiválasztása szükséges hozzá – érdemes itt is figyelni az ár-érték arányra, vannak nagyon kedvező díjszabású megoldások a piacon.
Jenőfi Réka, a Beauty Lab szalon tulajdonosa, kozmetikus – emellett tapasztalt Számlázz.hu-felhasználó. A Beauty Forum hasábjain ő is megosztotta tapasztalatait:
„Én sem akartam pénztárgépet venni, mert úgy gondoltam, azt a pénzt inkább képzésre, anyagra, eszközökre költöm. Addig kerestem, míg rátaláltam az áthidaló megoldásra, a számlázó programra. Másfél éve használom a Számlázz.hu programját. A NAV már volt nálam ellenőrzésen és mindent rendben talált. Egyre kell odafigyelni, a vendégeket előre- a szalonban táblán, szóban, illetve még a honlapon is érdemes- tájékoztatni kell arról, hogy a nevét, címét el fogjuk kérni. Egy profi szakember egyébként is vezet vendégnyilvántartást, ezt – ha eddig nem szerepelt benne- mostantól csak ki kell egészíteni a címmel, és kész. A számlát kb. fél perc alatt ki lehet állítani. Az e-számla lehetőséggel nincs papírozás, a havi jelentés a készen letölthető file-lal tényleg két perc, a könyvelőm pedig maga tölti le a havi számlákat a könyvelésbe. A vendégek meg csak néznek, hogy milyen profi rendszerem van… Kell ennél több? Nem érdemes lázadni olyan ellen, ami ellen nem igazán lehet. Inkább meg kell keresni azt a lehetőséget, amivel a legjobban tudunk kijönni ebből a helyzetből.”
További információért az online kassza kiváltásáról és a számlázóprogramok használatáról kattints korábbi összefoglalónkra (Pénztárgép helyett számlakibocsátás: gyakorlati útmutató), ha pedig konkrét kérdésed lenne, gyere, beszélgessünk a Számlázz.hu Facebook-oldalán!
Tudtad, hogy nálunk az e-számla mindössze 6 Ft/db?
Tudtad, hogy a regisztráció ingyenes?
Tudtad, hogy most azonnal te is e-számlázhatsz?