Ezt a cikket utoljára ezen a napon módosítottuk: 2020.03.30. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben. Ha elavult információt találsz, kérjük, hogy jelezd ügyfélszolgálatunknak. Köszönjük!

Személyes történet következik arról, hogyan mondtam le a szolgáltatómtól kapott e-számlát, és hogyan „álltam vissza” papír számlára.

Településemen a szemét és hulladékszállítást a Zöld Híd Kft. végzi (Zöld Híd Régió Nonprofit Kft.). Ez a nonprofit kft meglehetősen innovatív: két éve bevezették az FHB Bank MasterCard Mobile szolgáltatását, tehát a számlákon megjelenő QR-kód segítségével bankkártyával kifizethetőek lettek a negyedéves számlák. Én a kezdetektől így fizettem ki a számláimat: mobillal, bankkártyával. Egyszerűbb és olcsóbb így fizetni, mint banki átutalással (nodepláne sárga csekkel).

A folytatás még szebb: kb. fél éve a Zöld Híd bevezette az e-számlázást. Teljesen logikus lépés, hiszen így legalább nagyjából 90 százalékos költségmegtakarítás érhető el (gondoljunk csak a papír számlák nyomtatására és postázására). Természetesen azonnal lemondtam a papír alapú számlát, és e-mailben kértem e-számlát.

Sajnos az FHB Bank 2015. októberében kivezeti a piacról a MasterCard Mobile szolgáltatást*.

* A MasterCard Mobile szolgáltatás kivezetésének okairól, illetve a teljes online fizetési piacon
történő változásokról olvashatsz ebben a blogcikkben: Kis Ervin Egon | e-ker blog.
Bár ezt korábban is tudtam, de csak a legutóbbi szemétszállítási e-számla kézhezvételekor szembesültem a ténnyel: mostantól csak banki átutalással tudok fizetni! Azonnal írtam egy e-mailt a Zöld Híd Kft.-nek: megkérdeztem, hogy a jövőben hogyan tudok bankkártyával fizetni.
A válasz:

Jelenleg nem lehetséges a bankkártyás fizetési lehetőség. Csak banki átutalással van lehetőség a számlák teljesítésére.

Üdvözlettel:
******* Ildikó
Pénzügyi asszisztens

 

Puff neki.
Szerencsére azonban ebben az eseteben az ügyfélszolgálatos kisasszonynak nincs igaza. Ehhez azonban furcsa módon ott kell hagynunk az innovatív megoldást, és vissza kell térnünk a jó öreg papír alapú számlához.
Ezért:

QR-kód a sárga csekken

Igen, a sárga csekkről van szó. Persze nem arról, hogy elballagjak vele sorba állni egy postahivatlaba! Sokkal inkább a sárga csekken található QR-kódra gondolok, amely lehetővé teszi, hogy a csekken szereplő összeget bankkártyával fizessük ki (pontosan úgy, ahogyan azt a MasterCard Mobile-lal tehettük régebben). Ehhez a Díjnet zRt iCsekk Mobil Fizetés nevű alkalmazását kell telepítenünk (Android letöltés itt, iPhone AppStore itt).
Érdekes szituáció – soha nem gondoltam volna, hogy az „e-számla vs. sárga csekk” összecsapásból ez utóbbi kerül ki győztesen…
Tanulság? 
  1. Az e-számla nem csodafegyver. Igenis végig kell gondolni, hogy kinek fogom küldeni és hogyan.
  2. Az a vevőm, aki e-számlát igényel, digitálisan képzett és innovatív. Nagy valószínűséggel szüksége lesz a bankkártyás fizetési lehetőségre is, és ha ezt nem tudom biztosítani részére, akkor bizony a sárga csekk (!) legyőzheti az e-számláimat.
  3. Ha a Zöld Híd Kft. az e-számla kibocsátást a Számlázz.hu-n keresztül intézte volna, akkor a vevői fiókon keresztül azonnal, egyszerűen és olcsón nyújthatna online (bankkártyás) fizetési lehetőséget a vevőinek (részletes infó itt).
KIPRÓBÁLOM MOST
A Zöld Híd Kft.-hez hasonlóan neked még nincs saját Számlázz.hu-s számlakibocsátó fiókod? Regisztrálj magadnak akár ingyen itt!