Ezt a cikket utoljára ezen a napon módosítottuk: 2020.03.30. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben. Ha elavult információt találsz, kérjük, hogy jelezd ügyfélszolgálatunknak. Köszönjük!

Számlázz.hu-val ismerkedő vállalkozó kérdése:

„Kedves Számlázz.hu! Átjöttem ide a kérdéseimmel, mert még nem értem a végére 🙂 Tehát ha a NAV jön ellenőrizni, akkor minden további nélkül tudok adatot szolgáltatni? Több e-mail-re is el tudom küldeni a számlát? A ‘demo’ fiókból  is megtehetem? Mert ez nem sikerült, de még 1 e-mail címre sem.”

Hát igen… ha jön a NAV… izgalmas kérdés lehet 🙂 , de nem annak, aki a 100% NAV-álló Számlázz.hu-val számláz, főleg ha a könyvelése is rendben van. 🙂

Mire vigyázzunk, illetve mi az, amit meg kell tennünk?

Az első és a legfontosabb: legyünk kedvesek és korrektek a NAV munkatársaival. Ők is emberek, akik csak a munkájukat végzik, és valószínűleg szeretnének minél gyorsabban és problémamentesebben átesni a szükséges ellenőrzéseken. Igaz, néha hibáznak – de ki nem? Igaz, néha rosszindulatúak – bár a mi tapasztalataink szerint egyáltalán nem ez az általános – , de hát trollokkal az ember a villamoson is találkozik, meg mindenhol máshol is. A fő szabály tehát legyen ez: PEACE.

Általánosságban tartsuk szem előtt:


1. Minden ellenőrzési kérésnek eleget kell tennünk.
2. Amit nem kérnek, azt ne hozzuk fel, ne erőltessük, ne tukmáljuk.

A számlázószoftverekkel kapcsolatban 2016 január 1-től él az adatszolgáltatási kötelezettség. Ez meghatározza azt az adatformátumot, amilyenben a NAV ellenőr kérésére (de csak akkor!) a számláink adatait elektronikus adathordozón át kell adnunk. Ezt a funkciót minden számlázószoftvernek tartalmaznia kell 2016. január elsejétől*.

Kérésre azonban a számlaadatainkat 2016 január 1. előtt is át kell adnunk a NAV ellenőrnek, azonban ennek módja és formátuma nem kötött, az lehet bármilyen. A Számlázz.hu esetén meg lehet kérdezni a kedves NAV-os kolleginát vagy kollégát, hogy magát a számla PDF dokumentunokat kéri, vagy pedig a számlák adatait Excel (xls) formában?

1. Számladokumentumok (pdf) lekérdezése
Ehhez a számla lista képernyőn állítsuk be a maximálisan lekérhető számlák számát 2000-re.

Jelöljük ki az összes bizonylatot.

Majd a csoportos műveletek közül válasszuk a ‘Számlák letöltése (zip)‘ opciót.

Az eredmény egy tömörített (zip) állomány lesz, ami pendrájvon (vagy emailben) már átadható a NAV ellenőrnek. Az állomány tartalmazza a leválogatott számláinkat pdf dokumentum formájában.

2. Számlák adatai Excel (xls) formában
Ehhez válasszuk a ‘Listák’ menüpanelen az ‘ÁFA lista’ menüpontot.

A megjelenő ablakban adjunk meg egy tetszőleges időintervallumot, majd kérjük le az adatokat a narancssárga gombbal.

Az eredmény egy Excel fájl, amely a megadott időszak összes számlájának összes adatát tartalmazza.

Biztosak lehetünk abban, hogy mindkét adatcsomaggal maximálisan elégedettek lesznek a kedves NAV-os kolleginák (és kollégák). 🙂 És ahogy a a szurikáta mondja:

De ehhez kell egy 100% NAV-álló számlakibocsátó fiók, szóval hajrá: 

KIPRÓBÁLOM MOST

Regisztrálj ingyen és és legyél kedves a NAV ellenőrökkel 🙂