Könyvelőre minden vállalkozónak szüksége van – nagy szüksége van! –, miért kéne ezt hirdetni? A jó könyvelőt úgyis megtalálják a vállalkozók. Sőt, egyenesen nagyítóval keresik őket! Marketing a marketingeseknek való. „Még azzal is foglalkozzak, hogy reklámozzam magam? Kinek van erre energiája? Bevallási időszakban…!?!?!”
Egyrészt teljesen egyet tudunk érteni. A jó könyvelő kincs, ügyfélköre ajánlással terjed, várólistán állnak a potenciális megrendelők. Másrészt viszont – ahogy a Facebook-on frissen létrehozott Marketing könyvelőknek csoport adminisztrátorai – mi a Számlázz.hu-nál is nagyon fontosnak tartjuk, hogy a könyvelő szakma jeles képviselői minél felkészültebbek, naprakészebbek legyenek nemcsak a szakmájukban, hanem vállalkozóként is! Ugyanis a könyvelő is vállalkozó, arra vállalkozik, hogy ügyfeleinek NAV-biztonságot és intelligens pénzügyi folyamatokat szolgáltat. Ebből a tevékenységéből pedig tisztességesen meg is él. A könyvelőnek így épp annyira kell a digitális világ követelményeivel (és lehetőségeivel!) kapcsolatban is felkészültnek, adaptívnak, sőt sok esetben véleményvezérnek lennie, mint saját ügyfeleinek – hiszen ugyanabban a világban mozog, és szolgáltat. Ebben a világban pedig a digitális kommunikációs lehetőségek, és a munkát segítő digitális eszközpark épp annyira fejlődik napról napra, ahogy a közlekedés, a tudomány, vagy épp az űrkutatás.
A Számlázz.hu sajátosan innovatív világából azt látjuk, hogy a kettő kéz a kézben jár: aki az internetet nem mint ijesztően futurisztikus csodabogarat piszkálgatja bottal, hanem minden online, digitális megoldást lehetséges legjobb barátjaként vizsgál, hatékonyabb lesz munkában, kommunikációban, életben egyaránt.
Ha könyvelőként (ahogy amúgy marketingesként is) szeretnénk megőrizni vezető (vállalkozókat_tanácsokkal_vezető) pozíciónkat, folyamatosan frissülnünk kell. De melyek lehetnek azok az úgynevezett „könyvelői problémák”, amikre az úgynevezett marketing megoldást nyújthat?
Számodra ideális ügyfélkör kialakítása
Ha tudod, mivel szeretsz igazán foglalkozni (miben vagy igazán profi: nagy cégek?, közepesek?, mikrovállalkozások?, katások?, vagy esetleg: bárki, csak NE katások, stb.:), akkor érdemes sokat invesztálni abba, hogy megtaláld épp ezeket a megbízókat. Ha megvan a fő szakmai érdeklődésed, legkomolyabb kompetenciád, máris megvan a célcsoportod – és ha megvan a célcsoportod, máris húzhatod rá a kommunikációs folyamatokat: épp ezeket az embereket hogyan, mivel, hányszor, mikor, milyen hatékonysággal tudod elérni: mire kíváncsiak?, mire kattannak?, hogyan választanak könyvelőt?
Az a szolgáltató (bármilyen szakmában is ténykedjen, könyvelő legyen, vagy épp marketinges), aki a hozzá amúgy véletlenül beeső megkeresésekre reagál, és próbálja kihozni belőlük a legjobbat, nem tudja szabályozni a terhelését sem, sőt az árait, így a megtérülést sem. Így lesz sokkal kevésbé hatékony, sokkal hamarabb kiég, ha épp fel nem kopik az álla. Vállalkozóként mondhatjuk, hogy ki vagyunk szolgáltatva a piacnak, de azt is, hogy a piac tart el, és megválaszthatom, hogy a piac mely szelete tartson el engem. Könyvelőként is.
Árazás, marketing-szempontból
A fentiekből egyenesen következik: a számodra ideális ügyfélkör kialakítása egyáltalán nem elválasztható az árazás kérdésétől, ez már vastagon marketing. Ha az igazán trükkös könyvelési feladatokra állsz rá, vagy speciális szakterületen képezed ki magad, a speciális szakterületen dolgozó ügyfelednek sokkal többet ér a munkád. Máris adhatsz prémium szolgáltatást, prémium áron. Ha imádsz sok-sok katás egyéni vállalkozás ügyes-bajos dolgaival foglalkozni, semmi időd nem marad az adatrögzítésre, apróságokra – ezeket a folyamatokat például nyugodtan automatizálhatod (mondjuk az autokata segítségével). Ebben az esetben nem kell néhány ügyfélből megélned, és számolhatsz olyan árakkal, amik egy katás vállalkozó pénztárát sem terhelik túl. (Árazásról itt olvasd el a Riport sokkal részletesebb cikkét: Két kérdés és megmondom ki vagy!)
Tartalommarketing?
A fenti két kérdés csak példa mindarra, amit egy könyvelő többé-kevésbé tudatosan alakíthat, de jól jár, ha nagyon alaposan megtervez. Ha egy fél lépéssel továbbmegyünk a stratégiai kérdésektől, jöhetnek az operatív részletek. Hogyan add át az információt az okosan meghatározott célcsoportodnak, amiből rájön, te kellesz neki? Például blogolni fogsz, mint Szilágyi Anitáék (Vállalkozás okosan)? A Facebook-on is aktivizálod magad? Vállalkozói csoportokban csillantod meg a szaktudásodat? Konferenciákon, vállalkozás-fejlesztési meetup-okon bukkansz fel? Rövid videókban magyarázod el a vállalkozói ügyvitel csinját-bínját – épp annyit, amiből látszik, érdemes veled dolgozni a mélyebb részleteken? Rágyorsulsz a hírleveles okosságokra? Vagy fogod a helyi reklámújságot és havonta megveszed a hátlapját? Válogass okosan, tudva, hogy kinek, miért, hogyan, és mennyit beszélsz!
Digitalizáció
Amiért mi itt a Számlázz.hu-nál hatalmas örömmel üdvözöljük a könyvelői marketing-okosodást, az a közös cél. Változik a világ, ma már nemcsak a legfiatalabbak játékszere az internet, hanem a NAV-tól az online számlázókig, a webáruházaktól a bankokig az élet (és a munka) minden területére kiterjed a hatása: digitálisan ügyintézni sokkal gyorsabb és egyszerűbb! Ha okos eszközparkot építesz, hatékonyabban dolgozhatsz, és végső soron ügyfeleid, és te is sokkal jobban jársz.
Számlázhatsz tollal, papíron, vagy számlázhatsz online, de előbbi esetben összességében 10-15-ször több időt töltesz el egy-egy adattal, míg a létrejöttétől egészen archív nyugvópontjáig eljut. Ne ezzel töltsd az idődet! Költözz bele ugyanabba a digitális ökoszisztémába, amiben a 21. századi vállalkozói szféra ténykedik: ők lesznek a legsikeresebb megbízóid. Együtt bízhattok meg sikeresen a virtuális ökoszisztéma előnyeiben.
Közös ügyfelünk a vállalkozó
Mi itt a Számlázz.hu-nál azon vagyunk, hogy minél több vállalkozó minél kevesebb időt töltsön felesleges adminisztrációval. Ebben a minél több vállalkozóban pedig a könyvelők is szerepelnek. Emellett épp ők azok, akik a legtöbb felesleges munkát kapják a nyakukba, ha közös ügyfelünk, a vállalkozó nem tart lépést a technológiával. Viszont épp mi együtt, az online számlázók készítői, és a digitálisan felkészült könyvelők vagyunk azok, akik rávehetjük őket arra: foglalkozzanak sokkal értelmesebb és hasznosabb dolgokkal, mint elavult módszerekbe önteni a felesleges időt. Gyorsabb, egyszerűbb, és biztonságosabb digitálisan élni. Örülünk minden lehetőségnek, ahol ezt a folyamatot támogathatjuk.
Megosztanád velünk könyvelő-vállalkozói tapasztalataidat? Örömmel veszünk minden kommentet, kérdést, hozzászólást!