Ezt a cikket utoljára ezen a napon módosítottuk: 2020.10.07. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben. Ha elavult információt találsz, kérjük, hogy jelezd ügyfélszolgálatunknak. Köszönjük!
#maradjotthon #maradjhatékony
Díjmentes szolgáltatások és digitális tanácsok a járvány idejére
Sorra érkeznek az aggasztó hírek, a koronavírus-járvány a gazdaságra is nagy hatással van. Gyakorlatilag minden vállalkozás kihívásokkal küzd most, egész iparágak vannak válságban. A Számlázz.hu ebben a borús időszakban is újabb díjmentes lehetőségekkel segíti ügyfeleit. A járvány idejére bővítettük ingyenes szolgáltatásainkat, növeltük ügyfélszolgálatunk létszámát, és néhány tanácsot is adunk a mindennapokra addig is, amíg elmúlik a veszélyhelyzet.
Nem kétséges, hogy a digitalizáció és az otthonról történő munkavégzés (home office) még nagyobb szerepet kap ezekben a nehéz időkben, mint valaha. Segítünk, hogy most is hatékony maradhass!
Használd ingyen könyvelőddel együtt a home office-t támogató felhőalapú SMARTBooks rendszert! 2020. március 25-től a stratégiai partnerünk által fejlesztett SMARTBooks Business 90 napig ingyen, a könyvelőd számára a SMARTBooks Könyvelés 60 napig díjmentesen elérhető. Közös, egy perc alatt létrehozott rendszeretek így automatikusan rögzíti a Számlázz.hu-s számlákat, emellett:
- Feltöltheted és iktathatod céged minden bizonylatát és dokumentumát, így könyvelőd azonnal hozzáfér az adatokhoz, e-mailezéssel sem kell bajlódnotok. A nap 24 órájában naprakészek lehettek a vállalkozásod adminisztrációs ügyeiben.
- A számláid, pénztárbizonylataid, rögzített banki kivonataid azonnal könyvelhetőek, mégpedig személyes kontaktus nélkül!
Ez azonban nem minden! 2020. július 1-ig szeptember 1-ig december 31-ig
- mindenki számára (#free csomagban is) díjmentesen elérhetővé tesszük a bejövő számlák (direkt számlázás) funkciót, hogy Számlázz.hu fiókodban online hozzáférhess a bejövő (a Számlázz.hu rendszerén keresztül kiállított) számláidhoz is.
- mindenki számára (#free csomagban is) díjmentesen elérhetővé tesszük a könyvelői adatkapcsolatot – így a könyvelőddel való kapcsolattartást is megoldhatod online.
A könyvelést ebben a nehéz időszakban még egy ingyenes lehetőség segíti, amelyet februárban még a járványtól függetlenül tettünk díjmentessé: a könyvelői hozzáférés (csak olvasás) jogosultság mostantól már #free csomagban is elérhető.
De itt még nincs vége… Kedves Könyvelők, ez Nektek szól!
Partnerünk, a QUiCK költségnyilvántartó Home office-támogatást nyújt minden otthon rekedt ügyfelének, a könyvelőirodák pedig kiemelt figyelmet és segítséget kapnak ebben a nehéz időszakban. Ők ugyanis teljesen ingyenesen használhatják a rendszert a járvány idején: erről részletesen itt olvashatsz. A cég egyébként nemcsak a szoftverrel segíti ügyfelei munkáját, de Facebook-oldalukon rendszeresen tesznek közzé az otthoni munkavégzést és digitalizációt segítő cikkeket, ötleteket.
A fenti konkrét lehetőségek mellett a mindennapokban is érdemes odafigyelni magunkra, környezetünkre, vállalkozásunkra, és a lehető legjobban függetleníteni napi működésünket a hátráltató tényezőktől. Csokorba szedtük digitalizációs tanácsainkat is a válság idejére.
Mit tehetünk vállalkozóként és magánemberként, hogy a koronavírus negatív hatásait csökkentsük az életünkben?
Csak ismert, hiteles hírforrásból tájékozódjunk, ne dőljünk be az ismeretlen forrásból eredő információknak, az utcai vagy netes szóbeszédnek. A korlátozásokat és a vírushelyzetet tartalmazó tájékoztatást naponta frissítik a hatóságok, így minimális internetes utánanézéssel mindenki naprakész lehet a helyzetet illetően. Ez azért is fontos, mert a veszélyhelyzetre való tekintettel számos olyan szabály változhat napi szinten, amely mind a magánszemélyek, mind a vállalkozások életét befolyásolhatja. A hamis hírek terjedését követő pánik viszont senkinek nem jó!
Nem a zombi-apokalipszis jön: megfontoltan tárazzuk be készleteinket és vásároljunk online!
Az ellátóláncoknak is kihívás a mostani helyzet. Láthattunk képeket vécépapírt felhalmozó emberekről, ami azért talán túlzás. Tartós, hosszú lejáratú élelmiszerekből, gyógyszerekből és tisztálkodó-, tisztítószerekből viszont érdemes lehet pár hétre előre betárazni – mindenekelőtt persze nézzük át a kamrát, a hűtőszekrényt, a piperepolcot. Rendeljünk online, használjuk ki az e-kereskedelem előnyeit – sok webáruház ingyenes vagy kedvezményes házhozszállítást kínál, ami külön jó ilyenkor!
Ha lehet, maradjunk otthon és tartsuk be a higiénés előírásokat a magánéletben és üzleti kapcsolatainkban!
- Amennyiben munkánk és családi körülményeink lehetővé teszik, minél kevesebbet menjünk emberek közé és minél kevesebbet utazzunk tömegközlekedési eszközökön. Lehetőség szerint telefonon, vagy videóhívás formájában tartsunk megbeszéléseket. Ha a személyes találkozás elkerülhetetlen, ne puszilkodjunk és ne fogjunk kezet. Ha bármit megfogunk az utcán vagy egy boltban, hazaérve mossunk kezet azonnal szappannal vagy kézfertőtlenítővel.
Személyes találkozás helyett használjuk ki a digitalizált számlázási, vállalkozói eszközöket és a közigazgatás elektronikus funkcióit.
Vigyázzunk, hogy csakis hiteles és a szükséges engedélyekkel rendelkező digitális szolgáltatót (pl. számlázót) használjunk.
- A számlákat most különösképp érdemes online számlázóval kiállítani és nyomtatás helyett elektronikusan megküldeni.
- Ha bármi oknál fogva kénytelen vagy kézi számlatömbbel számlázni, vagy nyomtatásban továbbítani a számláidat, ezeket is tudod fényképezni illetve szkennelni, és elektronikusan továbbítani partnerednek, könyvelődnek. Mindegyik operációs rendszerre vannak ingyenes szkennelő eszközök, amelyek fellelhetők az interneten.
- Leveleiteket, kérdéseiteket továbbra is várjuk elektronikus elérhetőségeinken. Mivel ebben az időszakban otthoni munkavégzéssel dolgozunk (home office), továbbra is biztosított, hogy illetékes kollégáink mielőbb látják az emaileket és reagálni tudnak rájuk.
Ha eddig nem feltétlenül érezted szükségét az online számlázásnak vagy papíralapú számla helyett az e-számla használatának, most feltétlenül érdemes áttérned. Amellett, hogy véded a környezetet és támogatod a fenntarthatóságot, a személyes kontaktusok mennyiségét csökkentve most magad és partnereid, családtagjait egészségét is óvod. Az online számlázás és az internetalapú kommunikáció akkor is működik, ha nem utazol a tömegközlekedésben, illetve zárva vannak a papír-és írószerboltok. Az online számlázást nem tudja bedönteni a COVID-19 járvány!
Az MNB által is felügyelt szigorú engedélyeztetési folyamat sikeresen lezajlott, így a hazai számlázók közül egyetlenként AISP engedéllyel is rendelkezünk. A Számlázz.hu digitális világa azonban nem áll meg csupán a számlázásnál. Bankszámládat az autokassza szolgáltatásunk segítségével összekötheted számlázási fiókoddal, katásként az autokata segíthet az adminisztrációban, webshopként a Számla Agent interfész, az online fizetés és az autokassza is jól jöhet. Számlázz.hu felhasználóként a digitális eszközeinkkel tehát csökkentheted a járvány okozta hátrányokat, növelheted hatékonyságod és üzleti mozgástered.
Az sem mindegy, hogy a járvány okozta társadalmi-gazdasági válságot miként vészeled át. Érdemes már most gondolni a járvány utáni időkre is. Felkészülhetsz a NAV számlajelentési szabályozásának közelgő változásaira, így vállalkozásod az elsők között lábalhat ki a kátyúból, ha vége a veszélyhelyzetnek. Ha a krízis közben tovább digitalizálod működésed, annak előnyeit később is élvezheted.
Reméljük, hogy fenti tippjeink neked is hasznosak lesznek a koronavírus-járvány átvészeléséhez – kitartást és jó egészséget kívánunk mindannyiótoknak!