Ezt a cikket utoljára ezen a napon módosítottuk: 2022.12.30. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben. Ha elavult információt találsz, kérjük, hogy jelezd ügyfélszolgálatunknak. Köszönjük!
„Bolondítóan bonyolult készülék volt; ez volt az egyik oka annak, hogy kellemesen kézhezálló műanyag dobozára a következő szavakat nyomtatták barátian nagy betűkkel: NE ESS PÁNIKBA!” – írja a Galaxis Útikalauz Stopposknak című klasszikus. Tényleg olyan nehéz kezelni a „készülékeket”? Ha megfelelő digitális eszköztárral rendelkezünk, nem okozhat gondot egy új szoftver alkalmazása, és a doboz sem műanyag már, hanem virtuális. Digitális trilógiánk befejező részében (a Digitális szép új világ és a Mérő véletlen után) megmutatjuk, hogy a pénzügyi és adminisztrációs rendszerek térképe egyáltalán nem bonyolult, de jól jön az útikalauz!
Próbáltál eljutni A-ból B-be hátizsákkal a válladon? Ha nem is stoppoltál soha, könyvekben és filmekben biztosan találkoztál már a kalandvágyó, bevállalós, néha fáradt turisták képével, akik egy idegen autóba pattanva folytatják útjukat, hogy aztán újabb kalandokat élhessenek át a számukra legtöbbször ismeretlen helyeken. Stoppolhatunk, mert másképp nem sikerült eljutni a tervezett desztinációra. Az is lehet, hogy nincs tervünk, de az is, hogy pénzünk nincs elég. Nem is baj: ha stoppolunk, a lehető legolcsóbban közlekedhetünk, tágíthatjuk látókörünket, barátságokat köthetünk…
Ezt lefordíthatjuk a mikro-, kis- és középvállalkozások helyzetére is. Az egyéni vállalkozók és a kkv-k digitalizációs igénye megnőtt, de sokszor nem tudnak a terv szerint haladni, vagy nincs is konkrét tervük. Pénzük – és idejük – pedig biztosan nincs arra, hogy a nagyvállalatokhoz hasonlóan bonyolult vállalatirányítási rendszereket vezessenek be, tanuljanak meg használni. Ezért érdemes „stoppolniuk”: a problémáikra konkrét választ adó, emberközeli digitális megoldásokkal olyan felfedezéseket tehetnek, amelyekről nem is álmodtak korábban. Ha pedig ehhez egy szakmai közösséget is kapnak ajándékba, az tényleg a non plus ultra.
Persze lehetnek „necces” helyzetek, ezért nem árt egy olyan útmutató, ami segít az eligazodásban, mankóként (vagy túrabotként) szolgálhat, ha jól jön a támogatás.
Gyorstippek indulás előtt
1. Ismerd magad!
Mi a víziód? Mi az, amire szükséged van? Ahhoz, hogy ügymenetedet megfelelően tudják támogatni különböző digitális automatizmusok, világos célok kellenek, ezeket pedig csak te tudod megfogalmazni. A „robotok” mögött mindig emberek állnak, és hiába a digitális transzformáció, a te kulcsszereped nem szűnik meg, legfeljebb átalakul. Merj nagyot álmodni, de maradj a realitás talaján!
2. Világítsd meg a környezetet!
Az elemlámpát soha ne hagyd otthon! Fontos, hogy ismerd a környezetet, azt a piacot, ahol versenybe szállsz. Tudnod kell, hogy kikkel versenyzel és milyen körülmények között. Tisztában kell lenned a törvényi előírásokkal, főleg, ha pénzügyekről van szó. Szigorú a szabályozás, ezért mindenképpen olyan megoldást válassz, ami megfelel annak. Olyan szolgáltatót keress, amelynek átlátható a működése, megbízol benne, hogy semmi ne ugorjon elő váratlanul a bokorból.
3. Járt utakat válassz!
Mások is voltak, vannak hasonló helyzetben, mint te. Persze két vállalkozás sosem evez ugyanabban a csónakban (ahogyan te sem lépsz ugyanabba a folyóba kétszer, a helyzeted, ha kicsit is, de napról napra változik), ugyanakkor azok visszajelzése, akik már kipróbáltak egy-egy megoldást, kincset érhet számodra.
4. Kérdezz!
Ne félj segítséget kérni, ha elakadtál! Segítőkész ügyfélszolgálat, (szinte) azonnali support garantálja, hogy sose érezd magad egyedül. Nincs rossz kérdés és megoldhatatlan probléma, legfeljebb a látószögön kell kissé módosítani. Ha kérdezel, visszajelzést adsz, az ráadásul hatalmas érték az alkalmazások fejlesztőinek, akik így a valós igényekre tudnak reagálni, folyamatosan.
5. Tudj nemet mondani!
Nem tetszik? Nem tartasz ott? Nem baj! Mindig vizsgáld felül, amit mások mondanak, hiszen a saját cégedet csak te ismered igazán. És attól, hogy valamire ma nemet mondasz, holnap lehet még belőle igen!
6. Légy türelmes!
Habár ügyviteli és pénzügyi folyamataidat ma már olyan megoldásokkal támogathatod, amelyeket szinte azonnal be tudsz vezetni, ne siess! Hagyj magadnak időt a megismerésre, tesztelj, tegyél egy próbát, és akkor lépj tovább, amikor arra kész vagy! Néha pedig egy-egy új fejlesztésre is érdemes várnod, hiszen ahogyan a digitális színtér, úgy a felhasználói igények is napról napra változnak, amire új funkciókkal reagálnak az alkalmazások fejlesztői.
7. Légy rugalmas!
Nem jön be? Változik a helyzeted? Nem baj! Bármikor válthatsz: lehet, hogy kevesebb funkcióra lesz szükséged, lehet, hogy többre, és az is lehet, hogy teljesen más irányt veszel. Ahhoz, hogy ezeket a „megállókat” ne akadálynak lásd, nyitott és rugalmas hozzáállásra lesz szükséged. Ehhez persze a pénzügyi és adminisztrációs rendszerek flexibilitása is kell.
8. Ne legyen túl nehéz a pakkod!
Mondják, hogy teher alatt nő a pálma. Azt is, hogy a sikerhez vezető út kockázatokkal van kikövezve. Ettől még nem biztos, hogy neked kockázatos megoldást kell választanod. Miért vágnál bele egy komoly fejlesztésbe, amikor megbízható megoldásokat találhatsz már a térképen, amelyeket ráadásul hidak kötnek össze? Ezekre a hidakra nyugodtan ráléphetsz, nem fognak beszakadni. Új hidakat is építhetsz, de sose tedd egyedül! Légy bátor, de ne vakmerő!
9. Akkor szállj ki, ha valaki továbbvisz!
Nem baj, ha új utat választasz, de mindig mérlegelj! Vannak új opciók? Nem leszel magadra hagyva? Mindig érdemes tüzetesen körbenézned, mielőtt letérsz egy útról, de ha van nálad útmutató, könnyebb lesz a dolgod!
10. Mindig tájékozódj!
Hiába érzed azt, hogy tudod, merre jársz, az út, amelyen haladsz, változik. Akárcsak az időjárás, a pénzügyi és adminisztrációs rendszerek környezete sem statikus: új funkciók és új szereplők jelennek meg, megcsap a jogi környezet változásának szele, neked pedig reagálnod kell. Vágj zsebre egy útikalauzt, és tudni fogod, merre indulj!
Ezt vidd magaddal: Digitális Útikalauz Vállalkozóknak
A Számlázz.hu PARK (azaz a pénzügyi és adminisztrációs rendszerek központja) küldetésként tekint arra, hogy megismertessen téged az okosautomatizmusok világával. Egy olyan ökoszisztémában gondolkodik, amelyet digitális szemlélet ural. Megálmodói egytől egyig olyan cégek (a Számlázz.hu mellett az autokata, a R!port és a QUiCK alkalmazásokat fejlesztő R!port Applications, a SMARTBooks, valamint az Innonest), amelyek abban hisznek, hogy bárki össze tudja “legózni” a számára épp ideális rendszert, hogy belső integrációk és digitális automatizmusok könnyítsék a mindennapi munkáját.
Lerajzoltuk neked a pénzügyi és adminisztrációs rendszerek térképét, hogy megértsd az összefüggéseket, megtaláld rajta a helyed és tovább tudj lépni. Hogy abban is segítsünk, hol tartasz most, összeállítottunk egy nagyon egyszerű kérdőívet, amit ha kitöltesz, konkrét tippeket kapsz a fejlődéshez. Neked csak pár perc most, ami később években mérhető előnyt jelent a számodra. Kitöltést követően azonnal megkapod a személyre szabott útmutatódat, amelynek segítségével akár azonnal indulhatsz felfedezni. Kis lépések nagy eredménnyel. 🙂
Mi közben elővesszük a távcsövet, és elkészítjük vállalkozásod egyedi digitalizációs térképét is, amelyen pontosan látni fogod az ideális útirányt. Ne feledd, mindig visszatérhetsz hozzánk eligazításért, hogy a változó körülményekre reagálhass, és ezzel megerősítsd vagy javítsd piaci pozíciódat, munkafolyamataidat és egyszerűsítsd vállalkozásod életét!
Még többet szeretnél kihozni vállalkozásodból? Gondolkodj integrált rendszerekben, legózd össze a céljaidat leginkább szolgáló digitális megoldásokat!