A Számlázz.hu és a Mastercard Év Bankja díj szinte tökéletesen egyszerre született, akkor még egymástól teljesen függetlenül. 19 éve díjazza a pénzügyi szektor egyik legpatinásabb szereplője a banki megoldásokat. Mivel stratégiai partnerünk, a vállalkozások neobankja négy díjat is átvehetett a szakmai zsűritől a hagyományos bankokkal közös mezőnyben, nektek is fontosnak tartjuk megmutatni, hogyan jutottunk ide. Együtt.
Az év fintech együttműködése kategóriában leadott pályázat kifejezetten a Számlázz.hu és a BinX együttműködésről szólt, de a másik három pályázatnak is fontos része volt a két cég közötti együttműködés. Íme a BinX által kiérdemelt elismerések a Mastercard Év Bankja 2024 versenyen:
🏆 Arany – Az év fintech együttműködése
🥈 Ezüst – Az év üzleti szegmensnek szóló programja
🥈 Ezüst – Az év könnyű és kényelmes bankolási élménye
🥉 Bronz – Az év nyílt bankolás alapú megoldása
Megkérdeztük mindkét cég vezetőit arról, hogy számukra milyen különleges jelentőséget hordoz a szakmai elismerés: mitől csillog olyan szépen az az arany.
Ángyán Balázs (Számlázz.hu, ügyvezető), Hadnagy Tamás (BinX, operációs igazgató), Tóth Zoltán (Számlázz.hu, operatív vezető) és Váradi János (BinX, az igazgatóság elnöke) válaszoltak a kérdéseinkre.
Miért fontos kifejezetten az ügyfeleitek számára a Számlázz.hu-BinX együttműködés?
Váradi János: A digitális világ jövője az egyetlen (vagy nagyon kevés) platform, ami azt jelenti, hogy eszközök integrált ökoszisztémájára van szükség. Nem működik már, hogy egyik feladatot itt, a másikat ott kell klikkelned, nem “dobálhatjuk” az ügyfeleket: ha mindent egy helyen intézhet, azzal időt, energiát, adminisztrációt spórolunk neki.
Hadnagy Tamás: BinX és a Számlázz.hu együttműködése azért fontos az ügyfeleink számára, mert ebben a digitális pénzügyi ökoszisztémában egyetlen platformon intézhetik a számlázást, a banki tranzakciókat, a fizetéseket és a likviditáskezelést, gördülékeny automatizmusok segítségével. Így sokkal jobban koncentrálhatnak az üzleti növekedésre.
Ángyán Balázs: A múltból – elsősorban technológiai okokból – görgetett felfogás, hogy létezik fizetési tranzakció önmagában. Valójában nem létezik. Minden fizetési tranzakció mögött valamilyen élethelyzet, vagy gazdasági esemény áll: egy vásárlás, egy rezsiszámla, egy szolgáltatás igénybevétele, stb. Ha minden számla vagy egyéb bizonylat kibocsátásához vagy befogadásához tartozik egy fizetési tranzakció, akkor miért is kényszerítjük rá az ügyfeleket, hogy ezeket külön helyen és időpontban intézzék? Ezt a fontos igazságot ismerte fel a Számlázz.hu és a BinX, és ennek a megoldásában nyújtunk segítséget közösen az ügyfeleinknek.
Tóth Zoltán: A Számlázz.hu-t használó vállalkozások számára szeretnénk egy olyan ökoszisztémát létrehozni, ahol a számla kiállításától annak kiegyenlítéséig egy rendszeren belül találnak hasznos eszközöket. Ahhoz, hogy az adminisztrációs teendők során ne kelljen a rendszerünkből feleslegesen ki- és visszalépni, stabil, életszerű partnerségekre van szükség – ahol értjük egymás és a vállalkozások igényeit. Pénzügyi-banki területen ez ráadásul nagyon komplex kihívás, nem véletlen, hogy több mint egy éves előkészítő munka előzte meg a közös megoldásunk elindítását.
Miért tartod fontosnak a Mastercard szakmai elismerését a cégetek szempontjából?
VJ: A Mastercard egy jól ismert, inkumbens szolgáltató, több évtizedes múlttal rendelkező szereplője a piacnak. Szerintem nagyon nagy dolog, amikor a “régi motorosok” értékelik az újakat!
HT: A Mastercard szakmai elismerése komoly visszaigazolás számunkra, hogy a BinX jó úton jár az innováció és a pénzügyi szolgáltatások digitalizációja terén. Egy globálisan elismert szereplő elismerése nemcsak presztízst jelent, hanem a hitelességünket is erősíti a piacon. Kaptunk egy “pecsétet” arra vonatkozóan, hogy biztonsági szempontból is megálljuk a helyünket a piac régebbi szereplői között.
ÁB: Minden elismerés fontos. Legyen az egy mosoly a munkatársainktól, vagy egymondatos köszönőlevél az ügyfeleinktől. Ha pedig azt a világ egyik legnagyobb pénzügyi szereplőjétől kapjuk, akkor joggal érezzük azt, hogy valamit jól csinálunk.
TZ: A BinX-et neobankként mutattuk be a felhasználóink számára. Ugyanúgy fel kellett tennünk a “térképünkre” ezt a szolgáltatást, mint bármelyik másik együttműködésünket. Kezdetektől kommunikáltuk, hogy a BinX-et a Számlázz.hu korábbi alapítói hozták létre, a sikeres exitet követően. Éppen ezért felvetődhetett a kérdés, miért fontos számunkra ez az új pénzügyi szereplő, mit fog tudni nyújtani a vállalkozások számára.
Az elmúlt hónapok megmutatták, hogy a világviszonylatban elsőként adószámot is tartalmazó BinX-Számlázz.hu prémium üzleti kártya megszületése, vagy éppen az automatikus számlakifizetés funkció olyan hozzáadott értékek, melyeket a Mastercard is elismer.
Hogyan látod a fintech együttműködések jelenlegi hazai piacát, amin belül most kiemelkedőt alkottatok?
VJ: Az unikornisok alakítják a jövő piacát, főleg, ha csordába verődnek. Mi és a Számlázz.hu nem számítunk unikornisnak, de amikor az újak összefognak, együtt már lényegében ellenállhatatlanok.
HT: Egy többszáz éves múltú piacra léptünk ki frissen, az alaptevékenységünkben, a payment szolgáltatásban tudtunk önállóan újat alkotni, egy teljesen új modell segítségével.
Bankba integrált számlázó korábban is létezett, de az, hogy mi egy működő ökoszisztémába vezettünk be pénzügyi szolgáltatásokat, beépítettük a platformba a pénzkezelést, amit a vállalkozók tudnak aktívan használni, ilyen még nem létezett.
ÁB: A teljes piacot nézve nagyon is van még mit tennünk. Ma az együttműködések gyakran kizárólag a felek kölcsönös gazdasági érdeke alapján jönnek létre. Nem pedig az alapján, hogy ez mennyire jó az ügyfélnek. Meggyőződésem, hogy ha az ügyfelünk úgy érzi, hogy értéket kap, akkor az végül anyagilag is hasznot termel a szolgáltatás nyújtóinak. Ja, hogy ez esetleg csak közép- és hosszútávon történik meg? Hát igen…
TZ: Azt már régóta tudjuk, hogy a versenyelőny azoké, akik gyors, kényelmes digitális megoldásokat tudnak integrálni a meglévő rendszerükbe. Ami hosszú távon valódi erőt ad egy vállalkozásnak, ha a partnerségek és fejlesztések mögött világos stratégia is van: a fintech-szereplők rengeteg hasznos adaton ülnek, amivel jól, etikusan, az ügyfelek érdekében kell gazdálkodniuk a következő években is. Ezeknek a partnerségeknek a kialakításában nagy felelőssége van az olyan megkerülhetetlen piaci szereplőknek, mint a Számlázz.hu
Merre tervezitek továbbfejleszteni a Számlázz.hu-BinX együttműködést?
VJ: Még mélyebb integrációra törekszünk, arra, hogy minden ügyfél tudja, egyetlen klikkel mindent elvégezhetett. A részletek maradjanak meglepetés, az ajándékot csak a szülinapkor lehet kibontani…
HT: A jövőben a teljes zökkenőmentesség a cél, és az, hogy az integrált platformok még nagyon élményt nyújtsanak az ügyfeleinknek.
ÁB: Ma a Számlázz.hu-nak több, mint 800.000 ezer ügyfele van, a BinX-et egyelőre kevesebben használják.
Ha azt akarjuk, hogy a közösen nyújtott szolgáltatás előnyeit minél többen élvezzék, akkor a feladatunk, hogy egyre több vállalkozás kezdje el használni a BinX-et.
TZ: Egyetértek Balázzsal, az alapozási fázison túl vagyunk. Most azon dolgozunk a BinX csapatával közösen, hogy minél több hazai vállalkozást rávezessünk, hogy a céges adminisztrációs költségek csökkentésének több módja van. Egyik kézenfekvő eszköze a banki kiadások újragondolása, a másik viszont annak a szemléletnek az elsajátítása, hogy egészen addig nem tud értékteremtéssel foglalkozni a vállalkozás, amíg felesleges idő megy el pénzügyi adminisztrációval, banki ügyintézéssel.